Sprężyny napędowe wykonane są z taśmy stalowej i zamontowane pomiędzy wewnętrznym trzpieniem centralnym a zewnętrzną obudową sprężyny. Moment obrotowy jest generowany albo przez obrót trzpienia środkowego, albo przez samą obudowę sprężyny.
Sprężyny napędowe są stosowane nie tylko w produkcji zegarów. Można je znaleźć w różnego rodzaju urządzeniach ogrodowych, silnikach mechanicznych, mechanizmach przeciwwagi i urządzeniach nawijających.
Ich duża wydajność obrotowa, stały moment obrotowy i praktycznie brak tarcia sprawiają, że są one popularnym wyborem o szerokim zakresie zastosowań.
Grubość sprężyny: do 2 mm
Istnieją dwa rodzaje sprężyn napędowych: konwencjonalne i wstępnie naprężone. Konwencjonalne sprężyny napędowe mają ograniczenie do około 20 obrotów roboczych; natomiast sprężyny napędowe naprężone wstępnie umożliwiają wykonanie do 50 obrotów roboczych, oferując przy tym zwiększony moment obrotowy. Trwałość w cyklu dynamicznym jest jednak niższa w przypadku sprężyn wstępnie naprężonych.
Konwencjonalne sprężyny napędowe są produkowane przez ciasne nawijanie materiału sprężynowego na trzpień i przymocowanie wolnego końca do obudowy. Wstępnie naprężone sprężyny napędowe są produkowane przez zwijanie materiału sprężynowego przy użyciu zastrzeżonych procesów w celu nadania korzystnych naprężeń szczątkowych; ten specjalnie zwinięty materiał jest następnie ciasno nawinięty na trzpień, a wolny koniec przymocowany do obudowy.
Sprężyny napędowe produkowane są z wielu różnych materiałów, w zależności od ich zastosowania; najczęściej są to stal nierdzewna 301 i stal wysokowęglowa; inne specjalistyczne stopy/gatunki są również używane tam, gdzie ma to zastosowanie.
Oprócz naszego magazynu sprężyn, Alcomex produkuje również sprężyny napędowe dostosowane do potrzeb klientów. Może to oznaczać różne materiały, wymiary i wykonanie.
Zapytaj teraz o sprężyny